| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Tommie
Registreringsdatum: 25 maj 2006 Inlägg: 22 Ort: Borlänge
|
Postat: mån 1/sep 2008 16:05 Rubrik: Turbo konvertering eller motor byte? |
|
|
Hej nu har jag börjat rensa en e30 kaross lite lätt så där för jag tänkte om man skulle byggt nått lite roligt av den. Det sitter en lite halvsliten 325 motor i den just nu som garanterat behöver sig en renovering.. Men nu har jag gått och blivit lite halv kär i så kallade "340is" alltså e30 med m60 motorn.. för jag hade inte tänkt mig sånna brutala siffror iallafall runt 300 så är jag glad. Så jag tänkte höra om det är väldigt svårt att få i en sån och hur mycket man egentligen behöver från donator bilen. Vad är svårast egentligen om man vill göra det lite serriöst iaf.. byta motor eller turbo konvertera? Har ju tillgång till svets svarv och cnc maskin och kan med allt av det också Har inte hållt på så mycket med sånt förut så jag har inte så bra koll.. men om turbokonvertering finns ju x antal trådar så man är ju rätt påläst om det iaf. Men motor bytet står högre på önskelistan om det inte raketforskar stadie på det och ekonomisk idioti. Så vad är lättast egentligen och mest ekonomiskt? Och nån får gärna förklara vad man behöver för att få i en m60 motor |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
JWSE30

Registreringsdatum: 26 december 2006 Inlägg: 564 Ort: Johannishus
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Tommie
|
Postat: tis 2/sep 2008 21:17 Rubrik: |
|
|
| Tackar för länken den var intressant.. men vad tror ni om elen... kommer det bli ett helvete? Den jag är mest orolig över eftersom det har jag ingen som helst erfarenhet av |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
soul
Registreringsdatum: 20 november 2005 Inlägg: 71 Ort: Avesta
|
Postat: tis 2/sep 2008 22:31 Rubrik: |
|
|
Det blir nog ett helvete att besikta om inte annat  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Tommie
|
Postat: ons 3/sep 2008 20:32 Rubrik: |
|
|
| Hehe jo men som med dom flesta snabba bmws så blir besiktningen det minsta probmet eftersom den förmodligen inte bli besiktad |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|